Algemene voorwaarden
Bestellen
Het bestellen van een product kan op verschillende manieren, namelijk:
- Via de webshop van SuperSauna®
- Telefonisch via onze klantenservice
- In één van onze winkels in Nederland, België of Duitsland.
Kies de manier welke voor u het makkelijkste is. Wij zullen er alles aan doen uw bestelling zo goed en snel mogelijk te verwerken.
Levertijd
De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het product. Kleinere producten worden binnen enkele dagen met DPD bij u thuis bezorgd.
Grotere producten (zoals infrarood sauna's) worden in overleg met u binnen 30 dagen geleverd (indien anders is overeengekomen).
- Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt SuperSauna® een nadere termijn gegund om alsnog te leveren.
- Bij orders op afroep dient de klant aan te geven wanneer men verwacht dat SuperSauna® deze kan leveren. De klant dient 3 weken op voorhand door te geven dat de order geleverd kan worden.
Betalen
Betalen van het bestelde product kan op de volgende manieren:
- Via pin/bancontact bij levering
- Contant bij levering of in winkel (enkel voor producten die door onze eigen bezorgdienst worden geleverd)
- Vooraf per bank
- Achter per bank (let op! in overleg met SuperSauna/CareLife)
Betalen boven €600,-
Bestellingen welke hoger zijn dan € 600,- worden in de meeste gevallen door onze eigen bezorgdienst afgeleverd.
Bij onze eigen bezorgdienst kunt u gebruik maken van de volgende betaalwijze:
- Mobiele pinautomaat (aanbevolen):Onze bezorger heeft een mobiele pin automaat bij zich waarmee u de transactie per pin/bancontact kunt maken. Zo kunt u veilig uw betaling afronden bij onze bezorger. Let op bij grotere bedragen dat het daglimiet van uw kaart hoog genoeg staat.
- Contant betalen aan chauffeur: Wanneer u aangeeft liever contant de betaling aan de bezorger te voldoen, is dit ook mogelijk. LET OP : SuperSauna® accepteert tot € 3.000,- cash geld (wettelijk bepaald)
- Vooruitbetaling per bank: U maakt het volledige bedrag o.v.v. uw factuurnummer over op ons rekeningnummer, binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw factuur. Uw order wordt in behandeling genomen na ontvangst van uw betaling. In uw orderbevestiging staan de bankgegevens vermeld waar u het totaalbedrag naar kunt overmaken.
Betalen boven €600,-
Bestellingen onder € 600,- worden in de meeste gevallen bezorgd door DPD, indien uw bestelling worden verzonden via DPD, kunt u kiezen uit de volgende betaalwijze:
- Vooraf per bank
- Achteraf per bank (alleen in overleg). De factuur zit bij uw pakket en dient binnen 10 werkdagen aan CareLife BV te worden voldaan.
Bezorgen
De levering is afhankelijk van het product dat u bij SuperSauna® besteld heeft. Kleine producten worden via DPD binnen enkele dagen geleverd. U krijgt voor levering een email met de verwachte levertijd.
Grotere producten, zoals bijvoorbeeld een infrarood cabine worden in de meeste gevallen door onze eigen leverdienst bij u thuis bezorgd. Dit heeft voor u als klant een aantal voordelen. Zo wordt er altijd eerst vooraf met u een afspraak gemaakt omtrent levering, dit is meestal 1 week voor levering. Op de leverdag zelf, zal de bezorger ongeveer een half uur voor levering, nogmaals contact met u opnemen om de exacte levertijd door te geven. Hierdoor hoeft u niet de gehele dag thuis te blijven. De mensen van SuperSauna® zijn ervaren met het vervoeren van grote panelen, zodat we de transport schade tot een minimum kunnen beperken. In overleg met u wordt een bezorg moment uitgekozen, dit doorgaans binnen 30 dagen, indien het langer duurt wordt dit met u vooraf besproken.
Voor bestellingen onder € 600,- rekenen wij slechts € 4,95 bezorgkosten, bestellingen boven de € 600,- worden geheel gratis bij u afgeleverd in Nederland en Belgë.!
Met uitzondering van de producten die niet door onze eigen bezorgdienst kunnen worden bezorgd. Daarnaast zijn de wadden eilanden ook uitgesloten van gratis levering, we leveren dan kosteloos tot aan de rederij in Den Helder.
Garantie
De garantie en garantieperiode verschilt per product en staat aangegeven op de factuur. Mocht er geen garantie termijn op de factuur vermeld staan, neem dan even contact op met onze klantenservice, zij zullen het garantiebewijs dan nasturen per email of post.
Voor infrarood cabines, Finse Sauna’s, Combinatie Sauna’s en BARREL sauna’s vervalt de gehele garantie en garantieperiode als u deze aan een ander persoon overdoet.
Product buiten de garantie?
Ook buiten de garantie periode kunt u contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen u graag verder om te kijken naar een passende en meest economische oplossing. Veel onderdelen zijn in ons service center op voorraad, waardoor wij u ook na de garantie periode snel en kosteneffectief verder kunnen helpen.
Retournering
Bent u toch niet tevreden met uw aankoop? Binnen 30 dagen na aankoop kunt u het product aan ons retour sturen of terugbrengen naar één van onze winkels. U kunt er voor kiezen te herroepen middels een schriftelijke uitdrukkelijke mededeling. Na deze herroeping heeft u vervolgens nog 14 dagen om het product terug te sturen.
Er zijn enkele producten uitgezonderd van het herroepingrecht:
- Producten van hygiënische aard, zoals Infrarood Sauna, traditionele sauna’s, bedden of matrassen welke uit de originele verpakking zijn gehaald.
- Producten welke besteld zijn in één van de fysieke winkels van SuperSauna/CareLife.
Neem voor het terug sturen altijd eerste even contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder:
SuperSauna / CareLife B.V.
Vlierdenseweg 236
5756 PE Vlierden – NL
Tel. +31 (0)493-841853
[email protected]
U ontvangt dan uiterlijk binnen 14 dagen na terugzending het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten van de heenzending retour op de rekening waarmee u heeft betaald. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of dat u heeft aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wat zijn de 'juridische gronden' voor het gebruik van uw gegevens?
Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om uw gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van u nodig vanwege de contractuele afspraken tussen u en SuperSauna/Carelife (moeder bedrijf SuperSauna), zoals uw aankoop van een product of uw recht op garantie. Dit is het geval bij:
- Bestellen & pre-order
- Bezorging
- Retour & Reparatie
- Inruil & Tweedekans
- Contact met onze klantenservice
Daarnaast kunnen we uw gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan uw privacy. Dit geldt voor:
- Reviews & Klanttevredenheidsonderzoek
- Contact met onze klantenservice
- Bezoek van de SuperSauna/CareLife-website
- Account
- Nieuwsbrief & e-mail
- Persoonlijk advies
- Acties
- Social media
- Beveiliging, wifi & camera’s
Wie heeft toegang to uw gegevens?
We geven uw gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte uw bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als een reparateur bij u thuis langskomt om uw sauna te maken. En niet per ongeluk bij de buren met een werkende sauna op de stoep staat. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we u persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van uw interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot uw gegevens, mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te leveren namens SuperSauna/CareLife. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van uw gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. U leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen uw gegevens nooit aan derden.
Waar worden uw gegevens opgeslagen?
We slaan uw gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost, west, thuis best: daarom worden uw gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat uw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om uw privacy te waarborgen.
Hoe lang bewaren we uw gegevens?
We bewaren en gebruiken uw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van u hebben. Of gebruiken we uw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van uw bestelling.
Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen.
Dit zijn ze:
- Opgenomen telefoongesprekken verwijderen we standaard na 30 dagen tenzij we een wettelijke verplichting hebben om een gesprek langer te bewaren.
- Camerabeelden van onze winkels bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken of de beelden langer bewaard moeten worden vanwege een andere wettelijke verplichting.
- Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. U moet zelf ook de facturen van uw aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld uw garantie verloopt.
Als u uw product door SuperSauna/CareLife laat repareren of vervangen, bewaren we uw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming heeft gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die u van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. U hoeft dus niet bang te zijn dat u vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we uw gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.
Wat zijn uw rechten?
Uiteraard blijf u de baas over uw gegevens. Wilt u gratis inzage krijgen in uw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil u uw gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of uw e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. U kunt dit zelf doen in ; Mijn SuperSauna/CareLife -account. Of u laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kunt u ook bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat u vindt dat uw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doet u in ; Mijn SuperSauna/CareLife account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wil u helemaal geen cookies meer? Ook dat kunt u zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe u dat kunt doen.
We willen zeker weten dat u écht u bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van u vragen om uw identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.
Heeft u vragen of klachten?
Voor vragen of klachten over uw gegevens en de bescherming van uw privacy kunt u contact opnemen met de klantenservice van SuperSauna/CareLife.
Mailen: [email protected]
Schrijven: SuperSauna / CareLife
T.a.v. Klantenservice (data)
Vlierdenseweg 236
5756 PE Vlierden - NL
Wanneer u niet tevreden bent over hoe SuperSauna/CareLife omgaat met uw privacy kunt u contact opnemen met de privacy-autoriteit.
Bedrijfsinformatie
SuperSauna® is gespecialiseerd in therapeutische infrarood cabines.
De SuperSauna® groep heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, België, Cyprus en Polen. Alle intellectuele eigendomsrechten en andere eigendommen die van toepassing zijn c.q. gebruikt of afgebeeld, worden in de Diensten, waaronder begrepen; merk-, auteurs- en octrooirechten op onder meer alle teksten, beelden, geluiden en programmatuur, worden gehouden door (een groepsmaatschappij van) SF SuperSauna Franchise LTD.
Hoofdvestiging België
SuperSauna Belgie onderdeel van SuperSauna Franchise LTD.
Paardenmarkt 10
2000 Antwerpen BE
Klantenservice België 03 227 0307
Hoofdvestiging Nederland
CareLife B.V. / SuperSauna® Nederland (onder licentie SF SuperSauna Franchise LTD.)
Vlierdenseweg 236
5756 PE Vlierden NL
Klantenservice Nederland (+31) 0493 – 841853
www.supersauna.nl
[email protected]
KVK: 1721 0986
BTW-nr: NL818421770B01
Betalingsgegevens CareLife Bv:
ING Bank: 4686274
IBAN: NL76INGB0004686274
BIC: INGBNL2A
Privacy beleid
U kunt uw persoonlijke gegevens bij ons laten wijzigen op basis van het correctierecht. Het is mogelijk om te achterhalen welke persoonlijke gegevens bij ons bekend zijn en waar ze precies voor gebruikt worden. Onvolledige of onjuiste informatie kan op deze manier worden hersteld of verwijderd.
Het is mogelijk u te beroepen op het recht van verzet. Dit houdt in dat u als betrokkene of gemachtigde een verzoek kunt doen tot beëindiging van de gegevensverwerking. U dient dit te doen door een brief voorzien van een kopie van een geldig legitimatiebewijs te sturen naar onze klantenservice.